29 octobre : Conférence "L'énergie, un défi du présent et du futur" avec Pascal Colombani (ENS St Cloud) et les anciens élèves de Berkeley

The Berkeley Club of France,

France-Amériques and the ENS alumni clubs

have the pleasure of inviting you to meet

Pascal Colombani

on the topic :

« L’énergie, un défi du présent et du futur »

Tuesday 29th October, 2013 – 7.30 -9.30 p.m.

Venue: Association France-Amériques, 9 avenue Franklin D. Roosevelt - 75008

Participation Price: 11€ for members of the clubs (BCF, adhérents à une association d'anciens des ENS), 16€ for non-members (fees for booking included)

RSVP/Payment: http://s.buypacker.com/3f8

Contact: Bertrand Jeanpierre – bertrand.jeanpierre[at]cal.berkeley.edu

The Panel Talk will be followed by a Cocktail Reception

Dr. Colombani is the chairman of the board of directors of Valeo, and is a member of the boards of directors of Alstom and Technip. A member of the French Academy of technology, Dr. Colombani is also Senior Advisor for high technology and energy with A.T.Kearney, the strategy consulting firm.

He graduated in 1969 from Ecole Normale Supérieure (Saint-Cloud, now Lyon) and holds a doctorate in physics from the University of Paris XI. He began his career as a research scientist at the National Center for Scientific Research in France and at the Lawrence Berkeley Laboratory in California.